Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Geeetech (E3D) hotend loopt vast thumbs down

Posted by reeskees 
Geeetech (E3D) hotend loopt vast thumbs down
December 19, 2014 01:23PM
Goedenavond!

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn Geeetech hotend. Nadat ik perongeluk mijn buda hotend had gesloopt zag ik dit hotend en heb deze dus gekocht. Later kwam ik er achter dat dit dus een namaak is van de E3D. Nou is het probleem dus dat mijn filament vastloopt in het hotend. Op deze plek



Het gekke is dat ze hier in de afbeelding aangeven van het E3D hotend dat de grootte van het gat 2.1 mm moet zijn terwijl deze nog niet eens 2 mm is.. het gat is ook niet glad aan de binnenkant. Het hotend wordt gekoeld en de extruder heeft een krachtige hobbed bolt. Hier kan het dus niet aan liggen. Zou ik dit gat kunnen opboren naar 2mm?

Alvast vriendelijk bedankt!

Reeskees
Re: Geeetech (E3D) hotend loopt vast thumbs down
December 20, 2014 10:03AM
Het probleem is opgelost! er zaten wat oneffenheden in die ik weg heb geboord met een 2 mm boor.
Re: Geeetech (E3D) hotend loopt vast thumbs down HULP GEZOCHT
January 03, 2015 02:13PM
Helaas moet ik meedelen dat mijn hot end het nog steeds niet goed doet... Als ik print gaat het de eerste lagen goed maar na ongeveer 15 minuten loopt het toch vast.. Dan hoor ik eerst wat getik en dan even later krult die net onder mijn hobbed bolt. Mijn hobbed bolt is een arcol hyena en heeft echt onwijs veel grip, ook de uitlijning is goed. ik heb zoals ik in mijn vorige post vermelde mijn hot end kanaal opgeboord naar 2mm omdat er wat oneffenheden in zaten. Nu heb ik al een aantal keer met de gasbrander mijn complete hot end moeten verhitten om het PLA eruit te krijgen.. Ik heb hier al ontzettend veel tijd ingestoken en al veel op internet rond gezocht maar ik word er niet veel wijzer van.

Zou iemand mij kunnen helpen? Voordat me prusa i3 ineens verandert in een drone spinning smiley sticking its tongue out

Met vriendelijke groet,

reeskees

Edited 2 time(s). Last edit at 01/03/2015 02:15PM by reeskees.
Re: Geeetech (E3D) hotend loopt vast thumbs down
January 03, 2015 02:20PM
Kees,

Je posting is geplaats in het archief. Beter is het om het op de correcte plek te posten : [forums.reprap.org]

Je beschrijving klinkt als het warmlopen van de koud zone. Hierdoor zet je plastic uit en geeft het te veel weerstand om nog verder door het hotend heen geduwd te kunnen worden. Veel voorkomend probleem bij full-metal hotends. Koel je wel op de correcte plek (niet te laag) ?
Re: Geeetech (E3D) hotend loopt vast thumbs down
January 03, 2015 02:23PM
Bedankt voor de snelle reactie!

Dat is ook het probleem denk ik, ik heb een 30mm fan rechtstreeks op de koelribben staan net als bij de orginele E3D. Ik snap er niks meer van.

Ik zal daar even mijn vraag herhalen, bedankt.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login