Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Beginnende RepRapper heeft hulp nodig.

Posted by steven010 
Beginnende RepRapper heeft hulp nodig.
April 05, 2014 07:19AM
Beste Reprappers,

Ik zal mij eerst even voorstellen Mijn naam is Steven, 23 jaar, kom uit Rotterdam en volg een opleiding Bouwkunde.
Een aantal weken geleden heb ik dan toch de stap gezet en een Prusa I3 gekocht.

Nu loop ik bij het in elkaar zetten tegen een aantal zaken aan en hoop ik dat jullie mij een zetje in de goede richting kunnen geven.

First things first: De kit die ik heb gekocht komt van emakershop.com van de verkoper G. Colburn. Zie hier de betreffende kit.
De kit is van de week binnen gekomen en ben uiteraard direct begonnen met het in elkaar zetten. Hier onder een overzicht van hoever ik tot nu toe ben gekomen.


Nu heb ik over de volgende onderdelen een aantal vragen:

ten eerste, bij het in elkaar zetten van de Y-carraige en onderstel loop ik tegen het volgende probleem aan, De aandrijfriem moet van de motor door de geleider van de carraige en door de riemgeleider (rol), ik geloof dat dit de "idler" word genoemd.
Zoals op onderstaande foto te zien is zit de "idler" al gemonteerd, maar als ik het goed begrijp moet in de idler een lager met een van de witte "rollen" zoals ze op de foto staan.


Er zitten alleen maar lagers van het type 624zz bij de kit en deze lagers passen alleen maar in 2 (de kleinste) van de 4 halve "rollen" en om het nog leuker te maken zijn deze rollen ook nog eens te breed als ik ze samen voeg, ze passen dus vervolgens niet meer in de "idler"
zie hier onder een foto ter verduidelijking:



Dit zelfde probleem ervaar ik bij de geleiderol voor de riem in de X-richting plus, zijn de rollen te groot voor de 3 bijgeleverde lagers.

Hier nogmaals een foto van de rollen waarin duidelijk het verschil tussen de 2 te zien is:



Zouden jullie mij duidelijk kunnen maken hoe deze constructie precies in elkaar hoort te zitten en of ik iets van onderdelen misschien mis?

De 2de vraag die ik heb gaat over de Extruder. Het betreft hier de Greg's Extruder.
Ik heb het idee dat ik hier de lagers mis, kunnen jullie dit bevestigen?



Mijn laatste vraag gaat over een aantal lossen onderdelen waarvan ik totaal niet weet waar ze voor dienen, mijn vermoede is dat een enkeling nodig is voor de endstops.



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en weer op het juiste pad kunnen zetten.

Met vriendelijke groet,

Steven
Re: Beginnende RepRapper heeft hulp nodig.
April 05, 2014 07:35AM
Idd mis je bij de gregs struder wat lagers. de bluawe ring op de laatste foto kan in de extruder op het lager die op de hobbed bolt zit. Ik werk niet met een gregs struder dus weet niet het fijne ervan, maar daar kunnen anderen je beter mee helpen.
De y as idler, kun je net zo goed alleen het lager nemen met 2 grotere ringen aan de zijkant. werkt net zo goed. en zelfs beter omdat de omtrek altijd true is. en dat maakt de y as nauwkeuriger. geprinte lagerdelen zijn namelijk nooit 100% rond. en hoe ronder, hoe nauwkeuriger.
Op de laatste foto is de rechter idd een endstop. Zit er bij de verkoper geen bouwhandleiding?

Zorg ook dat je alle alles 100% haaks hebt, dat maakt het straks makkelijker om te calibreren.

Welkom hier en heel veel succes met bouwen, ik kan je verder zeggen dat het verslavend is.

Gr. Wilco


Mendelmax 1.5, E3D v6, ramps 1.4, drv8825, kapton heated bed (working)
Sparkcube 1.1, e3d v6, radds 1.5, raps128, 12864 lcd, octoprint (build and testing)
Sparkcube 1.1 XL, radds 1.5, raps128, lcd, fsr autobed, octoprint on odroid (building)
Re: Beginnende RepRapper heeft hulp nodig.
April 05, 2014 10:33AM
zover ik weet heb je vier lager (2 voor de extruder, 1 voor x en 1 voor y) nodig. Ik zie er zo snel drie dus mis je er 1,

Die plastic rollen gebruik ik niet. Die zijn in mijn kit vervangen door 2 wassers (links en rechts van de lager) Dat werk zonder probleem.
Re: Beginnende RepRapper heeft hulp nodig.
April 05, 2014 07:10PM
Ook ik heb nergens in mijn printer plastic rollen. Hier gaan alle riemen op blote lagers. Twee lagers naast elkaar en even goed uitrichten en het rolt allemaal netjes recht over elkaar.

Die grotere lagers horen er inderdaad wel bij- te zitten voor je extruder, maar gelukkig zijn die niet erg duur om bij- te bestellen.

Je zou contact met de verkoper kunnen opnemen, of zelf een leverancier zoeken. Ik geloof dat reprapworld ze ook heeft.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login