Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

مقدمه ای بر پرینت سه بعدی - قسمت اول

Posted by h.s 
h.s
مقدمه ای بر پرینت سه بعدی - قسمت اول
February 27, 2016 03:31PM
مقدمه ای بر پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی فرآیندی ایجاد شی فیزیکی از یک مدل دیجیتالی سه بعدی، نوعاً با قرار دادن لایه های متوالی نازکی از یک ماده است. روش آسان برای تصور این فرآیند، تصور برش چند صفحه از کاغذ و قرار دادن آنها بصورت متوالی بروی یکدیگر به منظور ایجاد بخش سه بعدی می باشد. تفاوت در اینجا این است که بخش های سه بعدی از کاغذ تشکیل نمی شوند، بلکه مواد بادوام تری مثل پلاستیک یا مواد کامپوزییت آنها را تشکیل می دهد.



مزیت های پرینت سه بعدی چیست؟

طراحی سفارشی- پرینت سه بعدی امکان سفارشی سازی انبوهی را فراهم می کند. هر شی پرینت شده ی سه بعدی را می توان متناسب با نیاز و احتیاجات فرد سفارشی نمود.

نمونه سازی- با کمک پرینت سه بعدی، نمونه سازی ساده تر، کارآمد و قابل پرداخت تر است. بدون پرینت سه بعدی، نمونه سازی اشیا می توان از طریق مواد ضعیف مثل چوب ساخته شود یا بصورت روش های پرهزینه مدلسازی شود. اگر نمونه ی اولیه ناموفق باشد، سپس نه تنها نمونه سازی جدیدی پرهزینه است، بلکه بازسازی آن با قدرت تحمل دقیق دشوار می شود.

پرینت سه بعدی باعث از بین رفتن نگرانی هایی می شود. پرینت سه بعدی ارزان، سریع و سازگار با نمونه سازی است. بخش های پرینت شده ی سه بعدی سبک تر بوده و در عین حال قدرت آنها حفظ ی شود.

پایدار و سازگار با محیط- از آنجایی که هدر رفت خیلی پایینی در پرینت سه بعدی وجود دارد، منجر به صرف مواد خام کمتری می شود. علاوه براین، مواد استفاده شده در پرینت سه بعدی مثل PLA، بعنوان رایج ترین مواد مورد استفاده در این نوع پریند، از بیوکمپوزییت ذرت تشکیل می شود. بطور مشابه PET-G پلاستیک زیست تخریب پذیری است که در پرینت سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.



چگونه می توانم تجربه ی پرینت سه بعدی را داشته باشم؟

دو راه برای این تجربه وجود دارد.
برای ادامه مطلب به سایت صنعت بازار مراجعه کنید.
لینک زیر توضیح مفیدی را برای علاقمندان خواهد داد:
[www.sanatbazar.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login