Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

PLA baski üzerine ABS baski alinabilir mi?

Posted by elmek6 
PLA baski üzerine ABS baski alinabilir mi?
September 27, 2016 05:23PM
Bugün elimde kalan ABS filamenti degerlendirmek istedim.

Önce 2 katman PLA ile baski yaptim (0.66 milimetre) sonra ayni renk ABS ile filamenti degistirdim.
Yatak sicakligi 65° nozzle 232°

Düsüncem 65° yatak üzerinde PLA elle bastirinca yumusak bir yüzeye sahipti ve ABS üzerie yapisir sandim.

Maalesef ABS filament bekledigim gibi PLA yüzeye yapismadi yatak sicakligi düsük geldigi icin tablaya yapisan PLA'da kenarlardan kalkmalar olustu.
Icini doldurmaya basladigi zamanda yine ideal yapisma gerceklesmedi.

Ciktiyi PLA ve ABS olarak elimle ikiye rahatlikla ayirdim. Zaten bitmesinide beklemedim.

Gelecek sefere denersem yatak sicakligini 90° ve fani sürekli kapali konuma getirmeliyim.
yada ABS üzerine PLA denenebilir.
Re: PLA baski üzerine ABS baski alinabilir mi?
September 30, 2016 11:18AM
merhaba
Belki Sende bu ayarları kullanıyorsundur. veya daha farklı bir ayar kullanıyorsundur.

Pla icin yatak sıcaklıgını birçok kaynakta 70 C ayarlanması oneriliyor. ve yatak uzerinde cam varsa bence pla 75C ayarla . ben oyle yapıyorum ilk gunden beri.
nozzle / yatak ayarını A4 kagıdıyla yaptıktan sonra yataktan uzaklıgını yaklasık 0.1mm -0.2mm yukarda olucak sekilde ayarlıyorum.. (Benim yatak biraz sıkıntılı oldugundan Tam olcuyu bilmiyorum) bir kac deneme yaparak bu mesafeyi ayarlıyor. Eger Nozzle cok yukarda olursa ilk solid layerlar (Tam Kaplama olan layerlar) uzerlerini tam kapatamıyor cizgiler seklinde oluyor. Eger Cok yakınsa (A4 ayarı )ilk layerları tam kapatıyor ancak nozzle'ın uzerine yaptıgı baskı ile inceltiyor. fakat Nozzle'ı 0.1mm - 0.2mm yukarıda ayarlayınca Bu cizgiler uzerine gelen baskılardan incelmiyor ve birbirlerine tam temas ediyor. Yani ilk layerlara baktıgımda Cok duzgun bir yuzey olsuyor. Nozzle sıcaklıgını 200C ayarlıyorum . Ayrıca Kullandıgın Programda cok onemli ben 2 program denedim su ana kadar ve Slicer ve Simplify.
Slicer programında bastıgım modellerde Simplify kadar basarılı olamadım.. Programda bir bazı ayar isimleri aynı ama bazıları farklı Belkide ben duzgun parametreleri girmemisimdir


Simdi Tahminime gore PLA ve ABS iki farklı madde ve birbirlerine tam yapısmaları bundan sorunlu olabilir. Fakat PLA 200C ve ABS ise 240C eriyor bundan dolayı ilk PLA yı yapıp uzerine ABS yi yapmalısınki 240 C ABS Nozledan cıkıp PLA uzerine Geldiginde PLAyı Tekrar Eritip mumkun oldugunca birbrine yapıssın. Ve bu baskıda nozzle A4 kagıdı ayarında olmalıki ABSye baskı yapıp PLAnın icerisine dogru itip yapıstırsın . Birde PLA ve ABS nin bir birine gectigi 10 layerda Fan da kullanılmassa Daha iyi yapısırlar diye dusunuyorum.

Tam Yapısma icin sanırım en az 15 layer PLA ve 15 LAyer ABS ust uste binmeli. Buna Ragmen yapışmıyorsa yapıcak birşey yok.

Aslında Deneyip yazıcaktım sana fakat Su an Printer Rostock Printerın Parcalarını basıyor.

Edited 1 time(s). Last edit at 09/30/2016 11:19AM by serkank.
Re: PLA baski üzerine ABS baski alinabilir mi?
September 30, 2016 06:20PM
Önerilerin icin tesekkürler.
Ben su anda PLA icin yatak sicakligi 48° cam yüzey ve sac spreyi kullaniyorum. Yazdirma sicakligim 180°.

Eger tablayi daha cok isitirsam sorun olmaz ama seri yazdirma yaptigim icin 40° olunca tabladan ciktimi hemen alabiliyorum. O yüzden benim icin ideal sicaklik su anda bu.
Ayrica tabla cok sicak olursa "fil ayagi" tabir edilen tabanin tombul olmasi sorunu olusuyor genelde.

Eger nozzle sicakligini artirirsam geri cekilme sirasinda iplikcikler olusuyor.
Henüz denemedim ama bir yazida düsük sicakliklarda pla icin daha iyi yapisiyor diye okumustum. Bir gün test edicem umarim smiling smiley

Slicer olarak Repetier icindeki CuraEngine veya direkt Cura kullaniyorum. Digerlerini kullanmadim fakat Cura'nin kendisi daha basarili geliyor bana. Ama Repetier'in ara yüzünü seviyorum.

PLA ve ABS icin sunlari söyleyebilirim..Normal yazdirma islemini durdurup öyle devam ettim yani Z eksenin yüksekligini hic bozmadim, sadece filamenti degistirdim.
PLA üzerine ABS de cok büyük bir baski aldim 280x200 gibi ve inan dogru dürüst hic yapismadilar. Zaten yazdirirken görüyordum. Bazen tabla yukarda kalirda yapismaz ya ayni onun gibi.
Belki daha fazla sicaklik istiyordu ABS yapismak icin. Ama o kadar isiyida ben yükseltmedim.
Bir baska sorunda PLA ve ABS nin genlesmeleri farkli. Büyük bir baski alinca hemen anlasiliyor
ABS PLA yi 2 3 katman sonra her yerinden kaldirmaya basladi, daha sonrada iyice ayrilmaya.
Son olarak ciktiyi elime aldiktan sonra yapismis iki sayfayi ayirirsin ya aynen öyle ayirdim, sanki hic yapismamis gibi tertemiz ayrildilar.

Eger sen de denersen sonuclari buraya yaz, ben sahsen bir daha denemeyi ve ABS kullanmayi düsünmüyorum smiling smiley
Re: PLA baski üzerine ABS baski alinabilir mi?
November 23, 2016 07:13PM
Suda veya bazi kimyasallar ile cüzülebilen filament türleri var. Kompleks baskilarda kullanilmak üzere.
Belki bu kötü yapisma özelligi bir nevi z ekseni icin sonradan kolay ayrilabilir destek olarak kullanilabilir.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login