Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Lite aktivitet

Posted by plasticmekanic 
Lite aktivitet
December 08, 2013 06:16PM
Hej alla reprrapare
Det verkar inte vara någon stor aktivitet så här i adventstider så jag tänkte att jag lägger ut lite övningar jag har hafft för mig.
Ännu har jag inte fått till bitar som är i närheten av delarna skrivaren är uppbyggd av.
Men det närmar sig lite, och jag förstår mer o mer

Dom trkant aktiga bitarna är hörn till ett biljardbord. Var svårt att få den stora radien att bli fin, Blir ju så att säga hängande i luften
Det vill slå sig uppåt och nedåt om vart annat. Justerade med en mejsel precis innan det blev hårt

Nycklar är till att justera skrivaren med, fungerar utmärkt till att tex flytta remmrullen i sidled så remmen spårar bättre.

Kugg hjulen är efter en gammal ritning på en träklocka som kanske är ett fram tida Reprap projekt
Går hyfsat bra ihop med varandra men det är ganska stora spel redan på ritningen.
Det är tänkt att typ lövsåga ut det i plywood

Tar lite misslyckade bitar nästa gång, det är dom som man lär sig på

Christer
Attachments:
open | download - IMG_2418_1.jpg (121.6 KB)
open | download - IMG_2422_1.jpg (138.5 KB)
open | download - IMG_2423_1.jpg (150.1 KB)
Re: Lite aktivitet
December 11, 2013 10:15AM
Nice bilder, du verkar ha fått till rätt schysst kalibrering på skrivarn, lite små ojämnheter på väggarna på första bilden men knappt så man tänker på det.

Svenska forumet är ju lagom dött mesta tiden men jag antar att de flesta kan engelska å hänger på internationella forumet, e ju jävligt användbart för feedback å support med den massiva know-how som finns...

Alltid trevligt med mer reprap-aktivitet. Keep it coming!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login