Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Mistä 8 mm ja 10 mm vedettyä terästankoa?

Posted by Rolleros 
Mistä 8 mm ja 10 mm vedettyä terästankoa?
August 08, 2013 03:15AM
Moro!

Tuore MendelMax kaipaisi 8 mm ja 10 mm terästankoja liukukiskoiksi. Koska haluaisin rakentaa printteristä kerralla toimivan, ei Bauhausin kuoppainen ja ylihintainen tanko oikein innostanut. Mistä kannattaisi lähteä etsimään mahdollisimman mittatarkkoja vedettyjä 8 ja 10 mm tankoja? Erityisen kiinnostunut olisin Tampereen ja lähialueen yrityksistä, mutta myös tilaaminen on vaihtoehto. Kuulemani perusteella Rauta-Soinilla ei tällaisia tankoja ole hyllyssä, mutta en ole vielä itse asiaa käynyt tarkistamassa.

Katkaisu mittaan ei ole mikään ongelma, joten parin metrin pätkät käyvät oikein hyvin.
Re: Mistä 8 mm ja 10 mm vedettyä terästankoa?
August 08, 2013 07:54PM
Itse tilasin muiden romppeiden kanssa täältä: [www.reprapsource.com]

Valmiiksi oikean pituiset, riippuen tietysti reprapin mallista. Tosin vain 8mm tankoa näyttäisi olevan myynnissä, vaikka myyvät settejä joissa 10mm. Ehkä myöhemmin saa niitäkin tai spostilla kysyy saisiko.
Re: Mistä 8 mm ja 10 mm vedettyä terästankoa?
August 14, 2013 08:04AM
Löysin lopulta etsimäni 8 mm ja 10 mm ruostumattomat teräs tangot lähes legendaariselta Rauta-Soinilta Tampereen Nekalassa (samasta firmasta olen ostanut aiemmin mm. titaanisia lonkkaimplantteja cool smiley). Hintaa 3 m pitkillä 8 ja 10 mm tangoilla oli noin 8 € ja 12 €.
Lasipöydällä pyörittelyn perusteella tangot olivat melko suoria, mutta pientä vipatusta oli havaittavissa. Myyjän mukaan tankojen pinnanlaatu on luokkaa H9. Misumin LM10UU lineaarilaakerit liukuvat tangossa hyvin, mutta ajattelin vielä kokeilla miten pinnan hiominen 0000-luokan teräsvillalla asiaan vaikuttaa.
Re: Mistä 8 mm ja 10 mm vedettyä terästankoa?
August 28, 2013 03:43PM
Googletappas sanoilla alumiinitanko ja kierretanko. Jotain kyllä löytyy.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login